SKRIVET: 2010-04-10, kl 19:42:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

en tanke..

Igår när vi sitter hos oss och tar nån öl så messar jag en vän och ber han komma förbi om han har lust - vi kan kalla honom Kalle - Han har sen ett tag tillbaka "ny" flickvänn, och vi kommer inte riktigt överens hon och jag. Inget mer med det egentligen - vi har gemensamma bekanta allihopa och träffas ofta på diverse festligheter.
Eftersom det är en rätt god vän den här Kalle så få man bita ihop och bete sig som normalt när flickvännen är med , lika artig och trevlig som mot vem som helst. Dock får man ingen respons tillbaka , bara en näsa i vädret och blickar som skulle kunna döda ;p kräver ingen vänskap av donnan där eftersom jag själv inte gillar henne så skarp men lite hyfs har väl ingen dött av ;)
När jag då frågar om Kalle ska komma förbi får jag svar - Ja , jag , olle och "flickvännen" kommer förbi på en stund".

What?! Varför ska jag ta in en människa i MITT hem med noll respekt och enligt min mening inget folkvett ???
Och hur har hon ens mage att tänka sig följa med!!?  vad försegår där uppe ?
Inte skulle jag "tränga" mig på hos någon jag uppenbarligen ogillar till tusen och inte ens kan vara hövlig mot , hur funtad är man egentligen då ?
Vad tror kalle och flickvännen egentligen han skulle få för svar mer än -" tack men nej tack.. DU och OLLE är välkommen!"

Nä , må hon sitta på sina höga hästar med näsan i vädret - kan man inte bete sig som folk är man verkligen inte välkommen hemma hos mig.

Var bara en tanke..
Någon annan som skulle gjort annorlunda ?



tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Hade gjort likadant.



PUBLICERAT: 2010-04-10, 21:08:20 | URL: http://tobys.se
Sara - Ensamstående mamma

Jag tycker du gjorde rätt :)



PUBLICERAT: 2010-04-15, 09:57:34 | URL: http://dolphin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: