SKRIVET: 2009-07-15, kl 21:38:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Detta jävla size zero

Jag vet inte vart eller hur jag ska börja kring den här diskutionen runt Size zero idealet , det har helt enkelt bara gått för långt . Överallt läser man om det , bla i media , både mindre och större bloggar  ..
jag är 170 cm lång och väger 50 kilo , Har alltid varit smal och mått dåligt över det jag försöker göra allt i min väg till att gå upp i vikt ( mål 58 kilo ) men det är svårt , på alla sätt.. När du ska lägga på dig vikt är det precis samma som för en överviktig att tappa vikt dvs  att bla äta på regelbundna tider & motionera. Och när vi då kommer till motion , vad tror du tex grannen , den bekanta du möter med hunden på kvälls prommen eller föräldrars bekanta osv tänker när du kommer i tränings kläderna joggandes runt byn ?? 170 lång , 50 kilo lätt??  vad tror du dessa tänker när du försöker äta ett lite nyttigare alternativ  eller är noga med att läsa på vad allt innehåller då du handlar ( mycket kolhydrater och proteiner är viktigt)?? inte tror dessa att du försöker gå upp utan tvärtom och tror du följer kändis trenderna och  att du bantar.. Och allt då man får ta som en spinkis.. "Äter du inget flicka " , ta nu några extra bullar" , å herregud så mager du är " .. "spinkis" .. och tar sig friheten att tag tag i kroppen och liksom känna(?!) på en.. kan hålla på i massor men ni hajjar.. har du någonsin hört folk ta sig friheten att kommentera en "tjockis"  bara sådär?? Hur skulle det se ut om jag säger till denne " , men du !, ska du verkligen äta pizza ? , Cola OCH godis ? tror du borde tänka dig för lite " , fetto .. eller varför inte nypa tag i magen och kommentera om de finns en liten valk ?

jag kan nästan garanterat att de inte finns någon som kan ärligt påstå att dom mår BRA av att vara Size Zero ungefär samma som att någon väger 300kg fast i sitt hem för du tar dig inte ur sängen säger sig MÅ BRA!

En annan sak med att vara "för smal" är du hittar dig inte kläder ... nope ! hur roligt är det att ställa sig i prov hytten och se dom där snygga jeansen sitta som en hö säck i arslet? du sneglar mot barn avdelningen men inser genast att du är "för lång" så att säga.. eller när du beställer hem via nätet ex underkläder och de är mer luft i bh´n än bröst ? Nu brukar jag ha hyfsat tur med kläder , har hittat mina strl och affärer men de är sällan jag testar mig på något nytt..

osch! jag hade kunnat skriva hur länge som helst, men jag börjar bli trött efter gårdagens bravader och hundet måste rastas.. men tänk på en sak att kalla mig spinkis , mager sticka ,eller säga men ät nå för gudsskull osv.. Tar precis lika mycket som om du går fram till en överviktig person och säger fetto , tjock jävel osv...

missförstå mig rätt med det här inlägget , jag missunnar inte någon lite "bantning" eller så.. någon kanske känner för att få tillbaka snygg kroppen efter en graviditet eller av andra orsaker.. det jag ville komma fram till var egentligen just de här om hetsbantning, "bli smal fort av dessa piller.". och tabun om problemen kring undervikt..

Nu ska jag gå och äta mitt kväll fika , fil med müssli och äggmackor !

Jag vill bli en smockis ( smalis + tjockis ), alltså lite hull har inte skadar !=)




Rasmus

Jag vet vad du menar.. Mina päron typ skriker åt mej jämt att jag måste åta mera, att jag är en räka etc etc.. Vilket jag stör mej på ganska mycket.. Det är inte kul att höra.. Samt en smockis vill ja åsså va i sånt fall ^^



PUBLICERAT: 2009-07-15, 21:49:56 | URL: http://sheargenius.blogg.se/
tobys.se

Så bra skrivet :)



PUBLICERAT: 2009-07-15, 21:57:45 | URL: http://tobys.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: